måndag 1 mars 2010

avund skapar sug

Både Camilla och jag älskar skidåkning !! Dels för skidåkning påminner om löpning som vi håller mycket på med, också för att det tränar hela kroppen, man blir otroligt stark efter skidsäsongen känner iallafall jag!


Camilla var jätte duktig som körde tjejvasan på en otroligt bra tid i år :) Jag var så avundsjuk på alla som åkte i år, jag hade dock inte möjlighet :( nästa år ska jag absolut åka !

Jag märker att avund skapar ett otroligt sug, vilket kanske bara är bra ? annars kanske man inte skulle orka träna så som vi gör.

Idag är det plusgrader i uppsala, snön öser ner och det är blåsväder. Men igår kväll lovade jag mig själv att ta bilen ut till jälla och åka skidor, därför gjorde jag det idag trots vädret :) Det var väldigt dåligt glid pga all ny blötsnö, men det var riktigt skönt och Charlie sprang bredvid super glad, vilket också gör mig glad !!

Igår kom jag och Rickard hem från Mora, där åkte vi slalom sjukt galet !! Vi åkte i skogen och hoppade som små barn, så träningsvärken igår var läskig, haha :)
Jag hann också med en mil på skridskor, några km i dåliga skidspår i björka och en timmes löptur :) riktigt härligt helg med andra ord !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar