måndag 22 mars 2010

fint vår väder, igen !




Jag har haft en orolit skön helg, 4 dagars legighet är inte ofta heller!!
Kört mycket träning, varvat med mys och gott umgänge!
Har bla. kört mycket styrka både gym och skivstångspass, har även hunnit med två spinpulspass och ett intensivjumpapass :) känns riktigt skönt !!

Idag vaknade jag 8 av solen och funderade på vilken sorts träning jag skulle utföra idag, beslöt att gå ut och springa även om jag inte var vidare sugen..
suget ändrades snabbt till 100% njuting eftersom solen verkligen värmde hela mig och nästan brändes i ansiktet! Kunde inte göra annat än att ta impuls rundan jag kom på, vägen jag, julia och camilla cyklade hem från jälla i sommras tog jag nu fast från årsta till jälla, och vidare från jälla hemåt, och enligt vägskyltarna blev det 15km plus att jag sprang några 100m från och till skyltarna hem till min lägenhet.

Vägen var otroligt härlig, lagom backig och lagom plant, ute på landet där det var lugnt och tyst, solen verkligen bländade och nya snön från igår grittrade och jag kunde inte längre vara arg på gårdagens oväder, FAN vad vackert det är ute nu!!
Charlie var med ocg sprang hela vägen med glatt humör, riktigt vältränad min lilla jycke börjar bli!! Vi sprang längst några hästhagar också, en unghäst började trava jämnsides med oss och såg riktigt nyfiken ut... de som känner min Charlie vet hur rädd han är för hästar.. men jag stannade till och de nosade på varandra och Charlie började vifta på svansen :) Riktgit kul!! ska absolut ta den här rundan många många fler gånger!!

efter löpningen körde jag lite lätta överkropps övningar på gårdsgymet, kändes tungt efter gårdagens skivstång, men nu är det gjort!

/ jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar