torsdag 4 mars 2010

Gym och spinning

Jodå, andra halvan av Team Elit har också tränat idag.
Gym och spinning blev det.
Först gym, där körde jag bröst och triceps. Och vet ni?! Jag blir bara starkare och starkare. Så härligt! Ökade på övningar idag, det känns bra. Synd bara att den riktigt längdsäsongen är över nu..det är ju där dessa muskler kommer mest till användning. Men vem vet, jag kanske får för mig att paddla lite kanot i sommar, eller kanske springa med stavar i fjällen, då får jag i alla fall användning av mina stora fina muskler. Just nu är jagh inne i en riktig gymperiod, jag skulle kunna bo där bara för att det är så roligt. Längtar till nästa pass.

Spinningen sen då. Jo, den gick också bra. Kroppen svarade på ett helt annat sätt idag än för några dagar sen. Kanske att nattens extremt långa sömn var det som behövdes? Bra gick det som sagt. Var uppe på rött fält, dvs. över 90 %, flera gånger under passet. Bra jobbat. Visst, benen är fortfarande lite trötta..men det får man stå ut med. Smärta är bra, bara det är rätt smärta..trötthet är också bra, så länge det är rätt trötthet.

Imorgon får vi se vad det blir för träning. Tror nog att det blir en kortare löprunda..planerar en längre till på lördag. Fast ja, mycket hänger på hur duktig jag är med plugget. Det är ju ändå tenta snart.

Over and out.
/Cam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar