måndag 8 mars 2010

Vila is the shit!

Ojoj, vilan gav resultat.
2 dagar fick benen vila från löpning och annan konditionsträning. Detta resulterade i ett tempopass idag då jag gjorde bästa tiden denna säsong på 5 km. Inte pers, men säsongsbästa..och i modd dessutom. Jag kan inte vara annat än nöjd. Kändes så skönt att springa idag, strålande sol och "varmt". Jag mådde otroligt bra efteråt, gick och njöt i solskenet. Tänk om det alltid kunde kännas så här..fast, då skulle man väl inte uppskatta det lika mycket.

Som sagt, tempopass. Inte planerat, men kroppen svarade bra så jag pressade den lite extra några kilometer. Tempopass är bra att köra då och då, det är bland annat det som gör att man bli snabbare. Annars är det lätt hänt att man springer på i sin "komfortzon", i ett tempo där det känns bra men inget mer. För att bli bättre måste man pressa sig, det måste kännas. Det behöver inte vara en stor skillnad i fart, utan det räcker att det går lite fortare. Fortsätter man med detta märker man sen att det kommer gå fortare och fortare från gång till gång, det gäller bara att ha tålamod.

Efter löpningen var det dags för ett pass på gymmet.
Jag är inne i en riktigt bra fas när det gäller styrkan, det går framåt. Inte märkte jag det på armhävningarna, det som har varit såå jobbigt var inte lika jobbigt längre. Skönt med formbesked.

Nej, nu är det tentaplugg som gäller igen. Sista rycket, tenta imorgon.

Over and out.
/Cam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar