söndag 21 februari 2010

Vinterlöpning

Kallt ute idag. Men det stoppar inte mig från att ta en löprunda.
"Faran" med att springa när det är så kallt är att lungorna kan protestera lite mot den kalla luften. Men, ja, hittills har jag klarat mig bra trots kylan, lite torrhosta på kvällarna efter långpass ute i kylan. Tar man det lugnt, och itne kör livet ur sig ska det gå bra.

Dagens pass blev lite längre än 7 km. Det var segt. Träningsvärk i rumpa och vader, och kylan gjorde att det tog ett tag innan musklerna blev varma och mjuka. Men, runt kom jag och det var riktigt skönt. Under ett parti var det alldeles tyst runt mig, det som hördes var mina andetag ochg knarret under skorna. Dem stunderna gör så mycket för löpningen, det är otroligt härligt och avslappande.

Efter löpningen blev det en runda inne på gymmet. Axlar och mage. Magen var trött efter löpningen, men det är en härlig känsla när man känner att magmusklerna är alldeles spända...man slipper ju hålla in magen själv då. :)

Nu är det vila och stretch som gäller ikväll. Självklart ska även heja på Sverige!

Over and out
/Cam

1 kommentar:

  1. Hej på er Team elit!
    N vet väl om att det är Bore cup den 6 mars!! Kommer ni och drar in poäng?
    //Gudrun

    SvaraRadera