onsdag 28 april 2010

tillägg

angående friskvården på jobbet så kom jag på all daglig friskvård jag utför en vanlig arbetsdag, och det är ändå ganska mycket :)

Först går jag alltid en halvtimmes promenad på morgonen mellan 05-05.30 med Charlie.
Sen efter frukosten cyklar jag till jobbet, som tar ungefär 20 minuter.
Sedan går jag upp de 140 trappstegen till högsta våningen, till min avdelning.
Under dagen springer vi ofta mycket på sjukhusområdet, tex. till blodcentralen eller olika undersökningar då vi samtidigt drar en säng och bär akutväska på ryggen, och om vi sitter på sal har man ständigt sjå att springa runt patienten eller lägga om, då armarnamusklerna verkligen får jobba.. när man lyft ett ben på en sövd patient en halvtimme så börjar det kännas, då är det dags för nästa...
Efter dagen på jobbet cyklar jag hem och går direkt ut med Charlie... på det blir det oftast min vanliga träning också men det jag beskrev nyss är en standarddag för mig.
jag är godkänd på friskvårds biten iaf... hehe

/ Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar